Dlaczego warto zainwestować w atrakcyjne pudełka z nadrukiem?



Dlaczego warto zainwestować w atrakcyjne pudełka z nadrukiem?

Nie tylko „ważne jest to, co w środku”.

Moment otrzymania wyczekiwanej paczki jest znany chyba każdemu z nas. Uczucie podekscytowania, pomieszane z ciekawością i lekkim zniecierpliwieniem. Pospiesznie dziękujemy kurierowi za pudełko z nadrukiem aby zostać sam na sam z pudełkiem i rozpocząć rytuał odkrywania kolejnych warstw, by ostatecznie dostać się do upragnionej zawartości.

To jak przeprowadzimy użytkownika przez cały proces „unboxingu” jest kluczowe dla budowania wizerunku marki, emocje jakie możemy wywołać już na etapie otwierania paczki zostaną z konsumentem na długo i mogą zadecydować czy chętnie do nas powróci.


Spójność zawartości z opakowaniem


Po pierwsze zadbajmy aby opakowanie pasowało do zawartości i to nie tylko gabarytowo, a przede wszystkim stylem. Odpowiedzmy sobie na pytanie czy nasz produkt jest np. ekologiczny, luksusowy czy może chcemy podkreślić life style, któremu hołduje nasza marka? Odpowiedzi na te pytania zdefiniują jakie zastosować wykończenie pudełka, czcionkę oraz kolorystykę.


Informacje na pudełku z nadrukiem


Kolejnym ważnym aspektem jest ilość tekstu i informacji zawartych na opakowaniu. Zastanówmy się co chcemy przekazać użytkownikowi na samym początku ? Czy wystarczy samo logo firmy ? A może chcemy zawrzeć podstawowe informacje o produkcie? Pamiętajmy, że w wielu przypadkach warto stosować zasadę mniej znaczy więcej i skupić się na estetyce opakowania, a mniej istotne informacje przekazać np. we wnętrzu opakowania. Postarajmy się aby użytkownik nie musiał zbyt dużo analizować, tylko pozostał jak najdłużej w błogiej ekstazie docierania do zawartości.

Pudełko z piękną ilustracją czy grafiką mocniej zapadnie w pamięć niż obszerny tekst zapewniający o ekologicznym pochodzeniu produktu.



Wyróżnij się


Obecne technologie na rynku pozwalają na tworzenie naprawdę unikatowych opakowań i niekoniecznie musi się to wiązać z dużymi kosztami. Warto zapoznać się z ofertami firm projektujących opakowania które sprawią, że nasze będzie wyróżniało się na tle najczęściej wybieranych szarych pudełek. Perforacje, wypukłe lub wklęsłe nadruki,
wykończenie w metalicznych kolorach lub w masie perłowej? A może fluorescencyjny nadruk? Często nawet nie bierzemy takich rozwiązań pod uwagę z góry zakładając, że ich koszt jest wysoki. Dlatego warto skonfrontować nasze wyobrażenia z rzeczywistością.


Pudełko z nadrukiem to nie wszystko


Po otwarciu pudełka, sprawdzeniu zawartości i ostudzeniu emocji, warto pomyśleć o poprowadzeniu użytkownika w taki sposób, żeby mógł ponownie sięgnąć po opakowanie. Jest na to kilka sposobów. Jeśli nasze pudełko jest na tyle estetyczne i uniwersalne, że można postawić je sobie na półce? Zasugerujmy to ikonografiką lub tekstem wewnątrz opakowania. Możemy też ustawić sobie poprzeczkę trochę wyżej i spróbować znaleźć nowe zastosowanie dla naszego opakowania.

Takie podejście również sugeruje, że jesteśmy świadomi ogromu śmieci, z którymi musi się zmagać nasza planeta i nie chcemy aby nasze opakowanie stało się kolejnym. Inną opcją na nadanie opakowaniu dodatkowej funkcji jest umieszczenie na nim chipu NFC czyli naklejki umożliwiającej uruchamianie poleceń, skrótów czy makr na obsługujących je smartfonach. Po zbliżeniu telefonu do takiej naklejki automatycznie włącza się strona zakodowana w chipie np. z informacją o zniżce na kolejne zakupy lub instrukcja obsługi. Jako boxxe tworzymy pudełka z nadrukiem opcjonalnie zawierającą niewidoczną warstwą NFC. Jest to dość efektowne rozwiązanie a przede wszystkim ekologiczne, ponieważ jest trwalsza, szybszą alternatywą dla papierowych broszur instrukcji a nawet faktur czy paragonów.

Opcji na stworzenie wyjątkowego opakowania jest naprawdę sporo. Jeśli sprawimy, że nasze pudełko jest obiecującą zapowiedzią tego co czeka odbiorcę po jego otwarciu, budujemy spójną wizję naszej marki, oraz oddziałujemy na emocje, a to bardzo ważny aspekt sprzedaży. Nie bójmy się eksperymentować i szukać rozwiązań idealnych dla naszych produktów.